Blog o włosach

matrixpartner.pl

Cellulit

Jak zapobiec występowaniu cellulitu? Skuteczna profilaktyka i najlepsze sposoby na cellulit

Cellulit to prawdziwa zmora wielu Pań. Tzw. pomarańczowa skórka pojawia się zwykle na udach, pośladkach, brzuchu oraz plecach – czyli wszędzie tam, gdzie z łatwością gromadzi się tkanka tłuszczowa.

Choć, pomarańczowa skóra jest zmorą ogromu kobiet, to nadal trudno o jednoznaczne wskazanie głównej przyczyny cellulitu, co – niestety wpływa na jego ewentualną eliminację. Bez dobrej (trafnej) diagnozy – trudno o skuteczną terapię.

Co przyczynia się do powstawania cellulitu?

Cellulit to defekt, który uwarunkowany jest przez szereg czynników. Bardzo duży wpływ na jego występowanie mają zmiany hormonalne zachodzące w organizmie. Dlatego też, często pojawia się w okresie dojrzewania, ciąży czy menopauzy.

Cellulit może być kształtowany także przez styl życia. Niewłaściwa dieta w połączeniu z brakiem aktywności fizycznej stanowi jedną z najczęstszych przyczyn gromadzenia się tkanki tłuszczowej, co sprzyja rozwojowi skórki pomarańczowej. Ponadto, cellulit może być defektem wywoływanym przez palenie papierosów, noszenie obcisłych ubrań oraz stosowanie niektórych leków.

Częstokroć dzieje się tak, że nie ma jednej przyczyny występowania cellulitu. Dlatego też, decydując się na terapię anty-cellulitową musimy działać wielotorowo, tj. jednocześnie dbać o eliminację co najmniej kilku potencjalnych przyczyn występowania cellulitu.

Jak zapobiec występowaniu cellulitu?

Cellulit jest zmorą około 40% kobiet. Co zrobić, aby nie paść jego ofiarą? Odpowiedź na te pytanie jest bardzo prosta – wystarczy o siebie odpowiednio dbać. Kluczem do sukcesu jest prowadzenie zdrowego trybu życia, a konkretniej:

  • Zdrowa i pełnowartościowa dieta
  • Regularna aktywność fizyczna
  • Brak używek
  • Odpowiednia pielęgnacja skóry (stosowanie balsamów odżywiających)
  • Regularne badania (podstawowe i hormonalne)

Co zrobić, kiedy cellulit już się pojawił?

Występowanie cellulitu to nic strasznego. Defekt ten można szybko i stosunkowo łatwo usunąć. Należy jednak pamiętać, że nie można zwlekać, gdyż defekt ten ma tendencje do rozwoju.

Usuwanie cellulitu możliwe jest w gabinetach medycyny estetycznej. Zabiegi takie jak mezoterapia, peeling chemiczny, cryolift czy mikrodermabrazja są niezwykle efektywnym rozwiązaniem na cellulit.

Skórki pomarańczowej pozbyć się można również w domu – wykorzystując sprawdzone receptury przekazywane z pokolenia na pokolenie. Najefektywniejsze zdają się być:

  • Masaże ujędrniające przy wykorzystaniu owoców awokado
  • Peelingi z fusów kawy
  • Naprzemienne prysznice
  • Okłady ziołowe (szałwia, pokrzywa)

Gotowe produkty na cellulit – co warto stosować?

Istnieje wiele różnych produktów na cellulit, które są warte uwagi. Zdecydowanie rekomendujemy sięganie po preparaty bazujące na kofeinie, cynamonie oraz – co ciekawe – kapsaicynie. Niestety, te ostatnie produkty mogą być uciążliwe w stosowaniu, gdyż powodują silne uczucie pieczenia. Jednakowoż, ich wysoka skuteczność sprawia, że wiele osób mimo wszystko – postanawia z nich korzystać.

przekwitanie

Jak skutecznie rozpoznać menopauzę? Co zrobić, aby uporać się objawami klimakterium?

Niezwykle specyficznym okresem w życiu kobiety jest menopauza. To czas, w którym organizm kobiety przeżywa niemałą rewolucję hormonalną, co skutkuje licznymi zmianami.

Jak rozpoznać menopauzę?

Menopauza definiowana jest jako ustanie miesiączkowania. Bardzo często termin ten używany jest w zastępstwie dla klimakterium, czyli okresu poprzedzającego całkowite zahamowanie miesiączki.

Klimakterium można rozpoznać poprzez badania hormonalne (niezbędne skierowanie od endrokrynologa) lub przeprowadzenie testu dostępnego w aptekach. Niestety, druga metoda nie daje 100% pewności.

Jakie są pierwsze objawy menopauzy?

Klimakterium to czas w którym liczba zmian zachodzących w organizmie jest naprawdę bardzo duża. Wiele kobiet, których klimakterium ma łagodny przebieg, nawet nie orientują się, że znajduje się w tym specyficznym okresie życia.

Do najczęściej występujących objawów klimakterium zaliczamy:

  • problemy z tyciem (spowolnienie metabolizmu, nadmierny apetyt)
  • uderzenia gorąca
  • ogólne rozdrażnienie organizmu
  • huśtawka nastroju
  • zaburzenia miesiączkowania
  • zmiany skórne
  • problemy ze snem
  • problemy z koncentracją

Klimakterium same w sobie nie stanowi zagrożenia dla zdrowia. Należy jednak pamiętać, że mogą być bardzo silne. To z kolei może utrudnić normalne funkcjonowanie. Wówczas niezbędna jest podjęcie leczenia.

Jak leczyć menopauzę?

Jak już wspomnieliśmy leczenie dotyczy tylko przypadków w którym objawy są bardzo silne. Zwykle lekarze zalecają kurację hormonalną, której celem jest ustabilizowanie gospodarki organizmu.


W niezaawansowanych przypadkach, lekarz może zalecić podjęcie działań ograniczających siłę objawów menopauzy, tj: zalecić zmianę trybu życia na zdrowszy. Kobietom sugeruje się stosowanie diety, wzmożenie aktywności fizycznej, rezygnację z używek.

Menopauza zwykle pojawia się w wieku 40-50 lat. Klimakterium (okres poprzedzający trwa zwykle około 4 lat). W przypadku, gdy zjawisko te dopada młodsze kobiety (nawet w wieku 20 lat) mówi się o tzw. przedwczesnej menopauzie.

Problem z nadwagą przy menopauzie

Nadwaga jest przypadłością z którą boryka się ogrom ludzi na całym świecie. Otyłość stanowi na tyle poważną chorobę, że może doprowadzić do śmierci. Niemal trzy miliony ludzi rocznie traci życie na skutek nadwagi i powikłań z niej wynikających. Częstokroć pojawia się w okresie menopauzalnym – na skutek spowolnienia metabolizmu oraz zaprzestania aktywności fizycznej.

O skutecznych metodach na odchudzanie napisano już naprawdę wiele. Choć wszędzie można napotkać się na różnego rodzaju diety „cud”, czy „złote preparaty” na odchudzanie, to naszym zdaniem – wagę zbić można tylko i wyłącznie ciężką pracą.

Dieta odchudzająca w czasie klimakterium

Absolutną podstawą odchudzania jest dieta. Jak powinien wyglądać jadłospis? Przede wszystkim, w myśl zasady „jesteśmy tym, co jemy” należy zadbać o odpowiedni bilans odżywczy i zdrowe jedzenie. Wszelkiego rodzaju „głodówki”, diety 1000kcal, i inne tego typu – wykluczone.

Dieta powinna składać się z co najmniej pięciu posiłków (zalecamy 7). Każdy z nich powinien być odpowiednio zbilansowany. Najbardziej obfite powinno być śniadanie, a najmniej kolacja (białkowa).

Ćwiczenia odchudzające przy menopauzie

Zmiana trybu życia na znacznie aktywniejszy potęguje efekty diety. Jak zatem ćwiczyć, by efekty odchudzania były jak najlepsze?

Podstawą ćwiczeń powinny być aeroby, czyli na przykład pokochane przez wielu bieganie, czy jazda na rowerze. Tego typu aktywność fizyczna spala tkankę tłuszczową, jednocześnie rozwijając i wzmacniając mięśnie.

Na samym początku można odpuścić siłownię. Ćwiczenia o takim charakterze będą dobrym rozwiązaniem na późniejszy okres kształtowania sylwetki. Oczywiście, nie ma nic złego w realizacji zarówno planu na siłownii, jak i bieganiu. Organizm potrzebuje jednak przyzwyczaić się do wysiłku fizycznego, więc sugerujemy robić to stopniowo.

chudy brzuch

Jak szybko spalić tkankę tłuszczową z brzucha? 5 najlepszych metod!

Jak szybko spalić tkankę tłuszczową z brzucha? To pytanie, które rodzi się w głowie sporej grupy społecznej. Nadwaga w okolicach jamy brzusznej to bolączka ponad 50% Polaków. Nic więc dziwnego, że temat odchudzania cieszy się aż tak dużą popularnością.

Proces spalania tkanki tłuszczowej następuje wówczas, gdy dochodzi do zwiększonego zapotrzebowania energetycznego względem podaży materiału energetycznego. Wówczas to, zmuszamy organizm do pozyskiwania energii z materiału zapasowego, tj. tkanki tłuszczowej.

Co jasne, spalanie tkanki tłuszczowej wiąże się z koniecznością zadbania o optymalną dietę – zdrowy i pełnowartościowy jadłospis. Ważny jest również codzienny ruch – aktywność fizyczna o umiarkowanej intensywności.

Spalanie tkanki tłuszczowej trudno jednak ograniczać do kilkudziesięciu minuto trening i jadłospisu o ujemnym bilansie. Aby spalić tkankę tłuszczową z brzucha, powinniśmy zadbać również o kilka innych elementów.

5 najlepszych metod na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha

Metod pozwalających redukować nadprogramowe kilogramy jest naprawdę wiele. Trudno wyselekcjonować kilka najskuteczniejszych. Nasi redaktorzy pokusili się jednak o zestawienie kilku kluczowych porad, które sprawią, że Twoje odchudzanie się prostsze, a waga zacznie maleć w znacznie lepszym tempie.

# Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha

W wielu źródłach możemy przeczytać, że ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha nie spalają tkanki tłuszczowej, a jedynie rozbudowują mięśnie. To prawda, aczkolwiek – należy zdać sobie sprawę, że im mocniejsze mięśnie brzucha, tym szybciej osiągniemy lepszy – optyczny efekt.

Co więcej, trening wzmacniający mięśnie brzucha pozwoli naciągnąć obwisłą skórę, która pojawia się po redukcji.

# Probiotyki na odchudzanie

Stosowanie probiotyków na odchudzanie to niezbyt popularne rozwiązanie. Znacznie częściej sięgamy po spalacze tłuszcz. Nie mniej, warto docenić moc i znaczenie probiotyków i prebiotyków. Znajdziemy je w wielu produktach spożywczych.

Probiotyki można dostarczać również pod postacią suplementów diety. Doskonale w tej roli sprawdzi się Probiosin Plus – probiotyk na odchudzanie w kapsułkach. Więcej o Probiosin Plus na ProbiosinPlus.pl.

# Naturalne spalacze tłuszczu

Świetny sposobem na uzupełnienie diety jest stosowanie naturalnych spalaczy tłuszczu. Doskonale w tej roli sprawdzają się: nasiona chia, jagody Acai, zielona kawa czy imbir. Naturalne spalacze tłuszczu to alternatywa dla suplementów diety. Nierzadko – znacznie skuteczniejsza.

Warto jednak odnotować, że stosowanie tego typu suplementów należy realizować zgodnie ze wskazaniami. Zalecane dawki konkretny produktów warto konsultować ze specjalistą – lekarzem lub dietetykiem.

# Skończ z odchudzaniem na własną rękę!

Odchudzanie to proces, o którym – bez cienia wątpliwości – można powiedzieć, że jest trudny, wymagający i skomplikowany. Dieta., trening i suplementy to tematy, które warto poznać od podszewki. Co więcej, lwia część materiałów ma charakter reklamowy.

Dlatego też jeśli nie czujesz się na siłach, zachęcamy do skorzystania z usług specjalistów – dietetyków, trenerów personalnych i lekarzy. Rady ekspertów mogą odmienić Twoje odchudzanie i sprawić, że zaczniesz chudnąć w znacznie szybszym tempie.

# Pielęgnuj motywację!

Motywacja wymaga pielęgnacji. Choć na początku może wydawać Ci się, że nic nie jest w stanie Cię zatrzymać, to niestety – wraz z upływem czasu – poziom motywacji będzie spadał. Pamiętaj o wizualizowaniu celów, monitorowaniu postępów i pielęgnacji emocji. Pozwoli Ci to wzmacniać motywację i tym samym – bezustannie zbliżać się do celu.

Reasumując, procesy odchudzania takie jak dieta, trening i suplementacja – warto dodatkowo uzupełniać o wskazówki przygotowane przez naszych ekspertów. Dzięki temu, odchudzanie stanie się procesem znacznie efektywniejszym.

Pielęgnacja włosów u mężczyzn

Coraz częściej można się spotkać z mężczyznami, którzy przykładają szczególną uwagę do pielęgnacji włosów. Nie ma w tym nic dziwnego. Wszak, coraz powszechniejsze są bujne fryzury przy których odpowiednia kondycja włosa jest warunkiem koniecznym, by te dobrze się prezentowały.

Pielęgnacja włosów blond

Łupież to defekt o charakterze kosmetycznym, którego występowanie może wpływać na naszą samoocenę i pewność siebie. Dlatego też, skuteczna profilaktyka lub ewentualne leczenie jest absolutnie konieczne. Zobacz jak poradzić sobie z tą przypadłością domowymi sposobami.

Pielęgnacja włosów blond

Za niezywkle ważny element urody kobiety uchodzą włosy. Zrozumiałe jest zatem to, że kobiety przykładają szczególną uwagę do prawidłowej pielęgnacji i odżywiania.

Należy zauważyć, że w zależności od stanu włosów, ich koloru, rodzaju i tekstury, różnie należy je pielęgnować. W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić szereg tipów dotyczących włosów o ubarwieniu blond.

Łysienie androgenowe (typu męskiego)

95% zdiagnozowanych przypadków nadmiernego wypadania włosów klasyfikowane jest jako łysienie androgenowe. Ze względu na to, że problem ten dotyka głównie mężczyzn, określane jest mianem łysienia typu męskiego.

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén